Litt morsomt bilde, da hun akkurat hadde tatt seg en sup melk og ikke var helt sikker på om det var ok å komme frem igjen. For orden skyld: føllet er 2 dager gammelt.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_324827} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Herlig bilde med flott komp der hoppa og føllet danner hver sin diagonal i bildet. Bra teknisk utført.
Inger-Lise S.
Morsomt motiv! Artig at den kommer ut under morens mage:) Liten tass, dette! Fine farger i bildet.
Usikker på om jeg ville kuttet 1 cm oppe, men greit at du har fått med halefestet.
Liker best v#1. Fint dette.
Inger-Lise
Avsluttet .
Hei.
Versjon en er ett bilde man vil elske. Moren rolig og beskyttende, og føllet nølende men nyskjerrig. Utrolig att det bare er to dager gammelt.
Versjon to er skarpt av hele føllet og viser tydelig att dette kommer til å bli en vakker hest med de fine fargene og sin stolte holdning.
Venlig hilsen Lillian.
Tove H.
Begge versjonene har utstråling og er fine og fortellende. V1 viser det lille føllet som er trygt plassert under mor - moren utstråler stolthet og ro - livet er idyll for de to. I v2 ser vi de første steg litt bort fra mor. Fint at du har tatt med litt av moren, det er jo sjarmerende å studere uttrykket på den lille som nok synes han er modig her. Liker ikke gjerdet bak i v2, men det er jo der. Fine farger i bildene. Bra tittel på koselige bilder - jeg lot meg sjarmere!
Hilsen Tove
Avsluttet .
Meget sjarmerende i begge dine motiver Jens Erik er min mening.
Herlig fortellende med fin komp. og utsnitt. Godt teknisk.
De fine superlativer er allerede brukt opp som jeg selvfølgelig er enig i.
Brah jobba med hilsen fra Eivind 8~))
Jens Erik J.
Tusen takk for kommentarer. Spesiell takk til Eivind for anbefaling.
mvh. Jens Erik.
ingebjørg fyrileiv g.
Selv om dette er et stort øyeblikk i naturen, synes jeg virkelig ikke at bildet er såpass bra at det fortjener en anbefaling på kritikken. Kuttingen av ryggen til mora er for meg irriterende, og jeg savner mindre dybdeskarhet. Komposisjonen er heller ikke spennende, men helt ok. Synes jeg.
vh ingebjørg
Thorbjørn R.
Her støtter jeg Ingebjørgs kommentar fullt ut.
Mvh Thorbjørn
Inger-Lise S.
Vi er mange som har fått bilder anbefalt på kritikken, uten at bildet er banebrytende, spesielt godt etc.
Hva skal man som fotograf gjøre med den saken? Undres på det....
Her syns jeg man uttaler seg på feil sted og ''skyter på pianisten''.
Dette er et aktuelt tema som bør tas opp på diskusjonssidene ( selv om det er gjort før.) istedenfor å skrive hos den (u)heldige fotograf.
Undertegnede har fått anbefalt mange bilder og vet at det er lite man får gjort med den saken.
Inger-Lise
Avsluttet .
Og jeg anbefaler hvilket bilde jeg vil uten å stå til rette for noen.
Mvh. Eivind 8~))
ingeborg w.
Ingebjørg og Thorbjørn må få si sin mening, akkurat som Eivind, Inger-Lise og de andre. Det er vel ingen som har sagt at Eivind må stå til rette? Her må jeg si meg enig med Ingebjørg og Thorbjørn. Jeg mener kuttingen er uheldig, komposisjonen ser noe tilfeldig ut og på grunn av det harde lyset er merra helt gjengrodd. Ta mange, mange bilder av de flotte dyrene i bedre portrettlys så tror jeg neste bilde vil bli mye bedre. Med fredsommelig hilsen, Ingeborg
Fred S.
Det harde lyset ødelegger bildet, overgangen mellom føll og hest blir vanskelig å skjelne, siden hesten delvis er i silhuett. Skyggen er heller ikke bra, og beskjæringen av hesten øverst er uheldig. Prøv igjen i et mykere lys.
vh fred
PS til Jacobsen: Selvfølgelig gjør du det, Jacobsen, du gjør og sier uansett akkurat hva du vil her inne.
Synd likevel at du ikke er i stand til å se at dette bildet har såpass store mangler at det ikke fortjener en anbefaling på BK. Ellers kanskje du ser det, men har andre strategier med anbefalingen ?
PS til Sundberg: Hva er poenget med innlegget ditt ? Å fortelle folk at du får mange anbefalinger, og synes det er problematisk ?
Georg K.
Addressed to the photographer .
As much as I can understand your gratitude for some positive comments, as well as the anbefaling, as much I hope that you will spend some time reflecting the comments of
Ingebjørg ( actually both Ingebjørgs ) and Fred.
Not needed to repeat all their points, but in my view there are absolutely right.
Even though, images of animals in general are not among the first ones I see, I still understand, and respect your choice of motif.
As Ingebjørg said already et stort øyeblikk i naturen , easy to understand that when being able to witness such a scene and having a camera on hand it is tempting to also take a photo or two.
I believe you know about the weaker points in this image yourself when looking at other images of yours, you have been handling all problems mentioned here already in a much better way than in exactly this image.
So, it is not really a question of knowledge it is in this case a question of simply not happening. Things happen everyone who is trying to take images knows that only a fraction of frames is really living up to the expectations, potential etc.
To my mind this anbefaling is delivering an bjørnetjeneste.
Useless to speculate about the motivation behind, but the better / best use of this function on Foto.no is to display truly well done images.
Well done because of their technical merits, the subject, their spectacular vision or very different approach just to find a few reason to move an image to the frontpage.
This anbefaling is not your fault nothing you could have changed or done about it and it is not the end of the world either.
The trouble is - it is sending signals, it is setting standards and they are not the ones possible to aim for.
In my opinion, this photo shouldn't published here. To my mind this is an image you could have posted at Bildegallerien with a comment ''see what wonderful moment there was and most of the things I know about I forgot when taking the images.''
This is what happens and this is to my mind the real challenge of photography.
Photography is a medium of visual communication it is like language.
Successful photography is rarely a result of luck, but in most cases a result of work, knowledge, preparation, analyse, trying, testing and thinking.
It is in the end, if you would like to say, a translation of your thoughts, the way you view the world or your subject.
There are questions like why does this motif, subject trigger my interest what is precise what is the core of this fascination, interest and how can I picture it.
All too often we are intrigued by the technical options of digital photography and image-manipulation software. We are astonished by the results which is good, since curiosity is an important element of looking and therefore important in photography too.
But the bevisst use of them is what will create results closer to what the real idea actually was - a match between vision and result - driven by ambition.
Just one small example as far as I remember it. I think it was a picture of Eirik Holmøyvik posted here, a landscape image in S/H, which he took with a storbild kamera a truly heavy piece of equipment. The way I remember it, was that he had to walk three times for several hours to get this one shot the way he wanted it which the camera through fjellterrain.
Not all of us feel the need to do though and it is not a criteria after all but it shows how much it sometimes take to get the result.
It is up to each and everyone how much we want to achieve and to get further, this forum can be a pretty good help all it demands is fair participation and some healthy, critical yet constructive eyes also for your own work.
For my part - I have given up photography for the time being, since I wasn't able to really dedicate the right amount of time to it - despite the fact that I like and enjoy photography most of all arts.
Main reason why I mention all this is simply that I believe that your foto-motif shows some unfiltered joy for something so why not trying to make a better photo from it ?
Jens Erik J.
Hei og takk for kommentarer og gode tips!
Mvh Jens Erik.
MaiLis S.
Koselige hestebilder.mvh Mai-Lis
Arve Herman T.
Det mester er vel sagt over her, men må bare si at jeg elsker versjon 1 best. Nydelig føll. flott lys på henne, om det er en hun?.. Rett og slett nydelig og skjønt bilde.
Takk for opplevelsen Jens Erik..
Mvh: Arve
Jens Erik J.
Hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar :-)
Det er nok en kar, dette her :-)
mvh. Jens Erik
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Usikker på om jeg ville kuttet 1 cm oppe, men greit at du har fått med halefestet.
Liker best v#1. Fint dette.
Inger-Lise
Versjon en er ett bilde man vil elske. Moren rolig og beskyttende, og føllet nølende men nyskjerrig. Utrolig att det bare er to dager gammelt.
Versjon to er skarpt av hele føllet og viser tydelig att dette kommer til å bli en vakker hest med de fine fargene og sin stolte holdning.
Venlig hilsen Lillian.
Hilsen Tove
Herlig fortellende med fin komp. og utsnitt. Godt teknisk.
De fine superlativer er allerede brukt opp som jeg selvfølgelig er enig i.
Brah jobba med hilsen fra Eivind 8~))
mvh. Jens Erik.
vh ingebjørg
Mvh Thorbjørn
Hva skal man som fotograf gjøre med den saken? Undres på det....
Her syns jeg man uttaler seg på feil sted og ''skyter på pianisten''.
Dette er et aktuelt tema som bør tas opp på diskusjonssidene ( selv om det er gjort før.) istedenfor å skrive hos den (u)heldige fotograf.
Undertegnede har fått anbefalt mange bilder og vet at det er lite man får gjort med den saken.
Inger-Lise
Mvh. Eivind 8~))
vh fred
PS til Jacobsen: Selvfølgelig gjør du det, Jacobsen, du gjør og sier uansett akkurat hva du vil her inne.
Synd likevel at du ikke er i stand til å se at dette bildet har såpass store mangler at det ikke fortjener en anbefaling på BK. Ellers kanskje du ser det, men har andre strategier med anbefalingen ?
PS til Sundberg: Hva er poenget med innlegget ditt ? Å fortelle folk at du får mange anbefalinger, og synes det er problematisk ?
As much as I can understand your gratitude for some positive comments, as well as the anbefaling, as much I hope that you will spend some time reflecting the comments of
Ingebjørg ( actually both Ingebjørgs ) and Fred.
Not needed to repeat all their points, but in my view there are absolutely right.
Even though, images of animals in general are not among the first ones I see, I still understand, and respect your choice of motif.
As Ingebjørg said already et stort øyeblikk i naturen , easy to understand that when being able to witness such a scene and having a camera on hand it is tempting to also take a photo or two.
I believe you know about the weaker points in this image yourself when looking at other images of yours, you have been handling all problems mentioned here already in a much better way than in exactly this image.
So, it is not really a question of knowledge it is in this case a question of simply not happening. Things happen everyone who is trying to take images knows that only a fraction of frames is really living up to the expectations, potential etc.
To my mind this anbefaling is delivering an bjørnetjeneste.
Useless to speculate about the motivation behind, but the better / best use of this function on Foto.no is to display truly well done images.
Well done because of their technical merits, the subject, their spectacular vision or very different approach just to find a few reason to move an image to the frontpage.
This anbefaling is not your fault nothing you could have changed or done about it and it is not the end of the world either.
The trouble is - it is sending signals, it is setting standards and they are not the ones possible to aim for.
In my opinion, this photo shouldn't published here. To my mind this is an image you could have posted at Bildegallerien with a comment ''see what wonderful moment there was and most of the things I know about I forgot when taking the images.''
This is what happens and this is to my mind the real challenge of photography.
Photography is a medium of visual communication it is like language.
Successful photography is rarely a result of luck, but in most cases a result of work, knowledge, preparation, analyse, trying, testing and thinking.
It is in the end, if you would like to say, a translation of your thoughts, the way you view the world or your subject.
There are questions like why does this motif, subject trigger my interest what is precise what is the core of this fascination, interest and how can I picture it.
All too often we are intrigued by the technical options of digital photography and image-manipulation software. We are astonished by the results which is good, since curiosity is an important element of looking and therefore important in photography too.
But the bevisst use of them is what will create results closer to what the real idea actually was - a match between vision and result - driven by ambition.
Just one small example as far as I remember it. I think it was a picture of Eirik Holmøyvik posted here, a landscape image in S/H, which he took with a storbild kamera a truly heavy piece of equipment. The way I remember it, was that he had to walk three times for several hours to get this one shot the way he wanted it which the camera through fjellterrain.
Not all of us feel the need to do though and it is not a criteria after all but it shows how much it sometimes take to get the result.
It is up to each and everyone how much we want to achieve and to get further, this forum can be a pretty good help all it demands is fair participation and some healthy, critical yet constructive eyes also for your own work.
For my part - I have given up photography for the time being, since I wasn't able to really dedicate the right amount of time to it - despite the fact that I like and enjoy photography most of all arts.
If you like - you might also read this very nice, friendly formulated discussion bidrag of today from Helge R. Brandal :Evaluering and status http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesDiskusjonHier.cgi?kat=5
Main reason why I mention all this is simply that I believe that your foto-motif shows some unfiltered joy for something so why not trying to make a better photo from it ?
Mvh Jens Erik.
Takk for opplevelsen Jens Erik..
Mvh: Arve
Tusen takk for hyggelig kommentar :-)
Det er nok en kar, dette her :-)
mvh. Jens Erik