Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_1152628} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Du har plassert henne i bildet slik at lyset treffer ansiktet hennes og det hele ser helt naturlig ut.
Jøss! Bjørn Phillip!
Jeg skriver litt nå mens jeg observerer analyserer bildet:-) Skjerfet er en genistrek og skaper utrolig tekstur og mykhet, trekker til seg lyset eller fotonene som en støvsuger:-) Øynene hennes er helt nydelig og skarp, ser rett på deg (Objektivet) Får veldig mye kontakt med mennesket på denne måten.
Utrolig bra at du tok et bilde ute.
Fantastisk bra!
Det er kjekt å se at 80 mm er i bruk, nydelig bokeh på 2.8 objektivet. Nei dette var kjekt Bjørn Phillip!
Mvh
Vidar
Snorre T.
Veldig fint portrett. Hun ser rett på! Blir nysgjerrig på personen. Fint, bløtt lys og veldig gode farger. Jeg liker faktisk fargeutgaven bedre enn sv/hvitt-utgaven. Har to små innspill til komposisjonen: Obs på furua i bakgrunnen som nesten vokser ut av hodet hennes. Og den grå klossen til høyre tar unødig oppmerksomhet, uten at den tilfører bildet så mye.
Frode H.
Veldig fint portrett. fin kontakt med modellen, samt flott bruk av lys, farger og tekstur. Litt skeptisk til den grå saken nede i høyre hjørnet. Men alt i alt. likte jeg dette godt.
Mvh Frode
Bjørn phillip C.
Hei igjen Vidar! Tusen hjertelig takk for di. Utfyllende kommentar! I forhold til lyset så laget jeg nesten et lite telt rundt meg med svart og høyt opp. Deretter plasserte jeg en stor sølv isopor 45 grader til min venstre og samme i nakken hennes på høyre side. Høylyset som slår inn er sola igjennom tåka.
Fantastisk location og modell å jobbe med.
I forhold til blikket hennes så er det til hennes Credit. Hun har stor selvtillit foran kamera som er en skikkelig bonus for meg.
Allt godt Bjørn.
Bjørn phillip C.
Hei Snorre og Frode og tusen takk for deres kommentarer.
Er helt enig med den grå steinen.
Den kunne jeg ha croppet bort.
Jeg kunne også plassert henne et ørlite skritt til sin venstre for å unngå furuen.
Enig.
Allt godt Bjørn.
Vidar S.
Ja, stilig Bjørn Phillip!
Du har jobbet godt her. Det lønner seg å jobbe med lyset. Du fikk betalt for å lage deg telt og belyse henne med dette bilde:-)
Du ser fargene er helt unik, se på håret hennes og den myke rødfargen på leppene og hudfargen på bildet. Det er en fin bakgrunn i dette bildet, den er så svak, du skal ikke bruke mye tid på å fordøye disse småtingene for å si det slik. Bildet og utsnitt er veldig bra, for meg er det fargene og øynene som treffer som tindrende lys som betyr noe i denne komposisjonen.
Når det gjelder plassering, så er nettopp valget du har gjort med på å skape bevegelse i bildet.
Jobb videre med lyssettingen, det gleder meg stort at du har interesse for dette Bjørn Phillip.
Gleder meg til å se bilder av deg i fremtiden.
Mvh
Vidar
Arild T.
Et nydelig portrett, tiltrer rosen du allerede har fått!
Du har mye å fare; hvorfor ikke dele av din kunnskap med å begynne å kommentere mer andres bilder? Uten aktive detalkere her på BK, vil dette forumet langsomt dø ut. Dette er en vennlig påminnelse.
Hilsen Arild
Bjørn phillip C.
Hei Arild og tusen takk for din kommentar!
Helt enig med å holde forumet igang. Og jeg kommenterer når noe fenger meg. Men kan helt sikkert bli mer aktiv på kommenteringen og dele min kunnskap også. Gi og ta helt enig.
Allt godt. Bjørn
Avsluttet .
Et vakkert portrett av en flott modell med et magisk, fengslende blikk. Modellen og blikket gjør portrettet. Fin sløring av bakgrunnen, men liker ikke utsnittet med for mye luft bak modellen. Signatur trekker ned.
G
Vidar S.
Hei Bjørn Phillip!
Glemte å nevne noen ting med dette portrettet.
Først vil jeg presisere at dette er et av mine absolutt favorittbilder her på bildekritikken.
Bakgrunnen og plassering blir ofte kommentert, skal prøve å utdype mine synspunkter på dette.
Jeg starter med plassering. Personen er plassert til venstre i komposisjonen, slik at øynene faller innenfor det gylne snitt. Øynene våre trekkes veldig lett til dette området og det hele oppleves lettlest og behagelig.
Så en viktig ting. Fotografen har her plassert personen slik at man har en vei å gå, altså etter å sett øynene, glir våre egne øyne opp langs stien bak og ut av bildet, dette er veldig genialt og viktig i et bilde. Nettopp dette at vi har en vei å gå, er noe med det aller viktigste i en komposisjon.
Det som er slående her er fargene, mykheten og nettopp det at man har en utgang på bildet.
Min konklusjon på dette bildet er at det er nesten perfekt, det er med andre ord vanskelig å finne noe her som kunne vært gjort annerledes.
All honnør til Bjørn Phillip her. Han har det i seg å skape gode portretter. Gleder meg til å følge ham videre:-)
Mvh
Vidar
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Du har plassert henne i bildet slik at lyset treffer ansiktet hennes og det hele ser helt naturlig ut.
Jøss! Bjørn Phillip!
Jeg skriver litt nå mens jeg observerer analyserer bildet:-) Skjerfet er en genistrek og skaper utrolig tekstur og mykhet, trekker til seg lyset eller fotonene som en støvsuger:-) Øynene hennes er helt nydelig og skarp, ser rett på deg (Objektivet) Får veldig mye kontakt med mennesket på denne måten.
Utrolig bra at du tok et bilde ute.
Fantastisk bra!
Det er kjekt å se at 80 mm er i bruk, nydelig bokeh på 2.8 objektivet. Nei dette var kjekt Bjørn Phillip!
Mvh
Vidar
Mvh Frode
Fantastisk location og modell å jobbe med.
I forhold til blikket hennes så er det til hennes Credit. Hun har stor selvtillit foran kamera som er en skikkelig bonus for meg.
Allt godt Bjørn.
Er helt enig med den grå steinen.
Den kunne jeg ha croppet bort.
Jeg kunne også plassert henne et ørlite skritt til sin venstre for å unngå furuen.
Enig.
Allt godt Bjørn.
Du har jobbet godt her. Det lønner seg å jobbe med lyset. Du fikk betalt for å lage deg telt og belyse henne med dette bilde:-)
Du ser fargene er helt unik, se på håret hennes og den myke rødfargen på leppene og hudfargen på bildet. Det er en fin bakgrunn i dette bildet, den er så svak, du skal ikke bruke mye tid på å fordøye disse småtingene for å si det slik. Bildet og utsnitt er veldig bra, for meg er det fargene og øynene som treffer som tindrende lys som betyr noe i denne komposisjonen.
Når det gjelder plassering, så er nettopp valget du har gjort med på å skape bevegelse i bildet.
Jobb videre med lyssettingen, det gleder meg stort at du har interesse for dette Bjørn Phillip.
Gleder meg til å se bilder av deg i fremtiden.
Mvh
Vidar
Du har mye å fare; hvorfor ikke dele av din kunnskap med å begynne å kommentere mer andres bilder? Uten aktive detalkere her på BK, vil dette forumet langsomt dø ut. Dette er en vennlig påminnelse.
Hilsen Arild
Helt enig med å holde forumet igang. Og jeg kommenterer når noe fenger meg. Men kan helt sikkert bli mer aktiv på kommenteringen og dele min kunnskap også. Gi og ta helt enig.
Allt godt. Bjørn
G
Glemte å nevne noen ting med dette portrettet.
Først vil jeg presisere at dette er et av mine absolutt favorittbilder her på bildekritikken.
Bakgrunnen og plassering blir ofte kommentert, skal prøve å utdype mine synspunkter på dette.
Jeg starter med plassering. Personen er plassert til venstre i komposisjonen, slik at øynene faller innenfor det gylne snitt. Øynene våre trekkes veldig lett til dette området og det hele oppleves lettlest og behagelig.
Så en viktig ting. Fotografen har her plassert personen slik at man har en vei å gå, altså etter å sett øynene, glir våre egne øyne opp langs stien bak og ut av bildet, dette er veldig genialt og viktig i et bilde. Nettopp dette at vi har en vei å gå, er noe med det aller viktigste i en komposisjon.
Det som er slående her er fargene, mykheten og nettopp det at man har en utgang på bildet.
Min konklusjon på dette bildet er at det er nesten perfekt, det er med andre ord vanskelig å finne noe her som kunne vært gjort annerledes.
All honnør til Bjørn Phillip her. Han har det i seg å skape gode portretter. Gleder meg til å følge ham videre:-)
Mvh
Vidar