Derav vernissasje forbeholdt menn til å betrakte Frenchs kvinnelige modeller på veggene, som forøvrig var fotografert i samme lokaler som utstillingen selv: i de luftige, lyse rommene i Impulssenteret et steinkast fra Café Opera (1 etasje over Calibar) i Bergen sentrum. Full likestilling oppnådde utstillingen først fredag, det vil si hva besøkstilgang angår særlig politisk korrekt er utstillingen forøvrig ikke. Og kanskje er det nettopp denne ærligheten som er utstillingens sterkeste side; retro pin up (betegnelsen kommer trolig av typiske iskrem-modeller eller kalenderpiker fra første halvdel av 1900-tallet, som ble klippet ut av magasiner og pinnet opp på veggene, seinere en masseprodusert pop-sjanger innen foto) fra en tid da bildene var flottere, smilene større og fargene gladere. Et gjennomført solid håndverk der bildene kommuniserer godt med hverandre fra ene enden til andre i alt 13 fotografier i mellomstort høydeformat, på lerret og for anledningen pinnet på veggen. I det hele tatt et deilig syn som tar våren på forskudd ...
Utstillingen er åpen til 8. mai.
Utstillingen er åpen til 8. mai.
Magnus Skrede
Magnus Skrede